13/11/19

Chatboty, roboty a rekruter?

Technologia rozwija się w zaskakującym tempie. Nic dziwnego, że obecnie mamy wiele form komunikowania się z drugą osobą, nie wychodząc nawet z domu. Podobna sytuacja powoli pojawia się na polu rekrutacyjnym, gdzie odchodzimy od tradycyjnych metod, w których umawiamy spotkanie w konkretnym miejscu i przeprowadzamy rozmowę, coraz częściej firmy korzystają z zastosowań chatbotów.

Przede wszystkim jak działa chatbot? Jest to rodzaj narzędzia, który bazuje na sztucznej inteligencji, dzięki czemu bez problemu potrafi się z nami komunikować przez platformy jak Messenger. Dzięki doskonałej optymalizacji osoba po drugiej stronie ma wrażenie jakby rozmawiała z autentyczną, żywą osobą. Oczywiście za nim powstanie chatbot musi przejść wiele prób testowych, aby móc trafnie odpowiadać na pytania, a co najważniejsze tworzyć płynną rozmowę z użytkownikiem.

Zdarza się tak, że chatbot nie jest w stanie odpowiedzieć idealnie na zadane przez nas zapytania, wówczas rozmowa zostaje skierowana do autentycznego konsultanta, który ma zapis całej przeprowadzonej rozmowy z chatbotem.

Pamiętajmy, że rozmówca uwielbia, kiedy poświęca mu się dużo czasu, a my jesteśmy w stanie odpowiedzieć i pomoc w każdej sytuacji. Taki dialog zdecydowanie lepiej i szybciej poprowadzi sztuczna inteligencja, która zawsze i wszędzie będzie miała czas dla swojego rozmówcy. W przypadku rekrutacji, udzieli niezbędnych informacji, przedstawi szczegółowo ofertę pracy i wiele, wiele innych czynników, które sprawiają, że rozmowa przebiega płynnie i wówczas chatbot staje się wystarczającym źródłem informacji. Po drugie dla pracodawcy taki chatbot sprawnie wyselekcjonuje najlepszych kandydatów i wybierze najbardziej odpowiednie osoby na stanowisko.

Jakie są korzyści z chatbota? Przede wszystkim w procesie rekrutacji chatbot w porównaniu do konsultanta jest niewątpliwe bardziej efektywniejszym i oszczędniejszym wyborem. W dobie dzisiejszych technologii praktycznie każdy ma Messengera – czyli posiada potencjalny kontakt z chatbotem i w każdej chwili, miejscu jest nam w stanie odpisać.

Istnieje wiele rodzajów chatbotów, jak leadowe, konkursowe, informacyjne czy promocyjne, które możemy dopasować do potrzeb firmy.

Chatbot poprawia też wizerunek firmy. Pokazujemy w ten sposób, że firma stawia na technologie i chce budować jak najlepsze relacje z klientami poprzez szybki i bezproblemowy przepływ informacji, co daje znaczą przewagę wśród konkurencji.

Ze względu na rozwój technologii, a w tym robotów, zapewne już niedługo rozmowa rekrutacyjna będzie przeprowadzana przez samego robota twarzą w twarz z aplikantem.

Co myślicie o takim sposobie komunikacji w procesie rekrutacyjnym?

Oferty pracy Kontakt