08/06/20

Feedback – kluczowy element przy rekrutacji podczas kryzysu

W dobie globalnego kryzysu wiele osób niestety z dnia na dzień traci pracę i  bezzwłocznie poszukuje nową. Rekrutacje w głównej mierze odbywają się zdalnie. Problem pojawia się, kiedy jesteśmy już po odbytych rozmowach rekrutacyjnych w różnych firmach, a odpowiedź zwrotną otrzymujemy od zaledwie kilku z nich bądź wcale.

Co więcej, jeśli już otrzymujemy tak długo wyczekiwany feedback bardzo często wygląda on mniej w taki sposób: „Dziękujemy, przyjęliśmy kogoś innego na tą kandydaturę”. Ta informacja nie brzmi najlepiej, a dwa – nie ma w niej zawartych żadnych konkretnych informacji, które pomogły by nam i uświadomiły, co tym razem zrobiliśmy źle, że firma podjęła taką ostateczną decyzję.

Trzeba zaznaczyć, że w tym trudnym czasie, odpowiedź rekrutera jest dla wielu osób niezwykle ważna. Podczas tak kryzysowej sytuacji każda informacja o statusie rekrutacji jest na wagę złota.

Rekruterzy, jako pierwsi mają kontakt z nieznajomymi osobami, które potencjalnie mogą zostać pracownikiem, tym samym, są oni odpowiedzialni za pierwsze wrażenie i wizerunek firmy. W sytuacjach, gdy zostaliśmy pozostawieni bez jakiegokolwiek kontaktu nasz pogląd o danej firmie spada, a przede wszystkim nie wiemy na czym stoimy. Pamiętajmy, że taka postawa nie zdarza się tylko niewielkim firmom, ale także wielkim, uznawanym korporacjom.

Przede wszystkim postawmy się w roli kandydata. Bardzo często osoba, która stara się o dane stanowisko podchodzi do sprawy bardzo poważnie szczególnie w obecnej sytuacji. Rzetelnie i wnikliwie przygotowuje się do rozmowy pozyskując informacje o firmie i stanowisku.

Dlatego, drodzy rekruterzy,  warto i dla dobra firmy, a przede wszystkim w stosunku do kandydata zawsze odpisać/oddzwonić nawet z negatywną odpowiedzią, szczególnie, teraz kiedy wiele osób z dnia na dzień straciło pracę, co niesie za sobą poważne konsekwencje na wielu płaszczyznach.

Oferty pracy Kontakt